KOSMETYKI

poniedziałek, 1 lipca 2013

NASZE DOMOWE FINANSE

  • -Zawsze robię listę zakupów,
- kupuję, to co jest mi potrzebne, robię przemyślane zakupy,
  • Produkty spożywcze kupuję w małych ilościach, żeby się nie popsuły i nie straciły ważności,
- wędliny, ser żółty, owoce, warzywa kupuję codziennie, czasem co dwa dni
- mam zawsze wszystko świeże i pewność, że nic mi nie zostanie w lodówce:)),
  •  Kupuję produkty w zbiorczych opakowaniach lub wielkich ekonomicznych paczkach, które mają długą datę ważności,  nie popsują się i mam je gdzie bezpiecznie przechowywać, a w przeliczeniu są tańsze, od tych w mniejszych opakowaniach,
- kupuję duże opakowanie proszku do prania, kostki do zmywarek itp.,
  • Zapisuję wszystkie wydatki,   
- porównuję ceny i wybieram sklepy, w których wybrane produkty są najtańsze ale dobre jakościowo ( często korzystam z internetowych porównywarek cen i sklepów internetowych),
- czytam etykiety produktów, które kupuję, analizuję dokładnie ich skład !!! Staram się unikać konserwantów i kupować najmniej przetworzone produkty. Sprawdzam też jakość, wykonanie i materiał zabawek dla mojego synka !!
- analizuję z jakich usług korzystam i  jakich w przyszłości będę potrzebować, szukam najtańszych, ale bardzo dobrych jakościowo ( sprawdzam ceny usług np: dostawców energii, salonu fryzjerskiego, mechanika itp.),
- mam szklarnie, w której uprawiam z nasion sama marchewkę, pietruszkę, seler, pomidory, ogórki, cukinie, kalafior, dynie, buraczki, sałatę, kapustę, ziemniaki, szczypiorek :)) ( mam pewność, że moje warzywa i owoce są bez konserwantów, nasiona są tanie:))
- sama przygotowuję wszystkie posiłki dla mojej rodziny i robię domowe przetwory ( produkty gotowe zazwyczaj kosztują drożej i mają więcej konserwantów i nie smakują tak jak domowe :)), staram się odżywiać zdrowo całą naszą rodzinę, robię sama soki, jogurty z dodatkami, piekę chleby, bułeczki i ciasta), 
- korzystam z banku internetowego (szukając banku dla siebie możemy skorzystać z porównywarki kont internetowych, wybrać odpowiednie dla siebie i założyć online, a umowę dostarczy nam kurier:)), 
robię sama przelewy, nie wychodząc z domu i o każdej porze dnia ( płacę tylko  raz w miesiącu za prowadzenie mojego konta, w przeliczeniu jest to dużo mniejsza kwota, niż opłacanie każdego przelewu osobno),

  • Ustawiam w moim domu temperaturę w pomieszczeniach, różnica pomiędzy sąsiadującymi pomieszczeniami nie powinna przekraczać 8 stopni Celsjusza jeśli ściany nie są ocieplone. Jeżeli mamy większą różnicę w temperaturze w sąsiadujących bezpośrednio obok siebie pomieszczeniach ściana musi być ocieplona ( np. ściana dzieląca kuchnię z garażem ).

  • Oszczędzam, odkładając co miesiąc stałą kwotę:
-1 na przyszłość mojego synka, 
-2 na nasze wakacje,
-3 na wypad weekendowy :))
-4 na "czarną godzinę",
-5 na remont lub kupno czegoś do domu,
-6 na prezenty dla naszej rodziny na Święta Bożego Narodzenia ( zawsze wtedy kupujemy większe prezenty dla całej naszej trójki :))
-7 na dodatkowe ubezpieczenie dla całej naszej rodziny:))

POLECAM:

ROBISZ ZAKUPY W BIEDRONCE ??? ZYSKAJ AŻ 10 % ZWROTU ZA SWOJE ZAKUPY, OTWÓRZ KONTO TANIE ZAKUPY ORAZ WYPEŁNIJ FORMULARZ KONTAKTOWY





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz